Tålamod är en .....Hundmänniskas Bästa vän!....eller!?

Idag har inte varit en bra dag....Eller flera dagar nu har Harry varit spritt språngande galen!! Inte lyssnat på något....förutom igår em....Då trodde jag att jag hade fått tillbaka min hund...men icke....imorse var galningen tillbaka! Och idag har han till och med smitit.... (till er som inte vet om det så finns en löptik i grannhuset, och Harry har blivit knäpp!) Någon som har tips och råd så skriv mer än gärna! Jag kommer bli galen....


Dagen började med att vi gick ut för att ta lite fina kort och leka i den TUNGA BLÖTA SNÖN....varför har det fina vintervädret försvunnit....jag hoppas det verkligen infinner sig snarast eftersom julen snart är här!.....jaja...iaf, kort blev det och mkt lek....men så på vägen hem så fick Harry nos om tiken igen och....ja...vad tror ni....han kutar för fulla livet....bort till hundgården, runt runt som en virrpanna, och matte....ja....tålamod, tålamod....är en hundmänniskas bästa vän! (eller var det inte så?)

Jag tar upp honom bär med honom en bit hem....släpper ner honom och låter honom få chansen att visa sig duktig genom att följa mig....men tror ni han gör det!? En bit men....Nej.....sedan fram och tillbaka blir det tre ggr till innan han tillslut ger vika och följer...

Väl inne sedan har han väl varit relativt lugn ändå....i jämnförelse med de andra dagarna....Så tänkte jag då....ut en sväng och leka lite....jag kan passa på att skotta undan lite av den blöta snön som fallit....Harry är jätte duktig i början, lyssnar leker...men så hamnar han så han har buren och löptiken i sitt synfält... Nej Harry! .....Ingen som lyssnar, utan spänner upp kroppen och KUTAR! fram till buren, runt runt...och tillslut in i buren (va f*n funderar man)....men ingen löptik inne i buren, Harry ut igen....kutar fram och tillbaka, nosen i backen och nästa sekund i luften, letande efter tiken....efter en hopplös jakt så ger han tillslut upp på en helt annan gård....utanför en annan bur där två hanhundar finns....
"ajaj...inte hit jag skulle kanske"

Märker att Matte kommer....och då....DÅ....fattar han....inte bra!

Jaja....slutade med att Harry fick göra det han skulle och sedan gå in och Matte fick ta ut sina aggresioner på snön ist.... Mycket som skottades undan :)

Jaha...det var min dag i korta drag :)


Men Han e go....önskar bara att löptiden snart är slut....
image37
(Inget riktigt bra foto...men så söt då...)

Nu ska vi börja på med någon mat här i huset....blir Kyckling marinerad i massvis av honung (mmm....) och lite olika dippsåser till de...funderar på ris eller ungstekt potatis....hmm....Blir bra vilket som!
Hade Gott tills vidare!
/Eleonore


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0