Noll skönhetssömn, Kontrollplock och nu biltvätt!

image533
Imorse var vi ut Jag & E. och plockade in kontrollerna från orienteringsträningen i torsdags!
Kändes gött att komma ut och kontrollplocket gick bra! Tog det lugnt och läste in riktigt till varenda kontroll - En chans att få känna terrängen i lite lugnare tempo . . . Och gick rätt så det var roligt. Hade ju varit bedrövligt att gå fel när man nyligen sprungit banan! =)
Jaja....sedan blev det hemfärd och lite bus och lek med Harry!

Fasen inatt har jag inte sovit mycket! Min Älskade lilla hund började redan igår och var jättekonstig i magen....måste fått i sig något väldigt knasigt eller  . . . ja, jag vet inte. Kan ha lite med vädret att göra också kanske, värmechock! Ja, stackarn, iaf så har han mest sprungit runt och pipit illa hela natten. Var ut vid halv fyra-fyra imorse . . . Bara rann ur honom . . . Sedan raka vägen in i duschen med stackarn! Tillbaka till sängen och Harry följde och fick ligga brevid mig! Med huvudet på min arm och snoken inborrad i min hals så lyckades han somna en liten stund! Huvva . . . Men så började han låta igen, upp ur sängen, fick nästan inte ens ner honom från sängen innan han kräktes ut över golvet! =(
Såg helt bedrövad ut . . . tillbaka i sängen igen - sov kanske max en halvtimma innan det var upp igen . . . ut . . . samma visa - in i duschen - tillbaka i sängen - Ja, huvva! Men runt sex imorse så lyckades vi äntligen somna! Fick sova till åtta nästan, hörde hur någon sitter i dörröppningen in till sovrummet och gnäller, öronen bakåt och SÅ ledsna ögon! . . . Så jag upp igen och förstod att det var ut igen som behövdes, men hann bara kliva upp så reste sig Harry, vek bak öronen, vek undan huvudet och svansen mellan benen! Såg helt förstörd ut! Blev livrädd jag . . . Men förstod ganska snabbt att antagligen så hade en olycka redan hänt inne! Stackarn skämdes så mycket! Huvva! Hemskt var det! Ja, iaf var det bara att ut igen! Ingen mat fick han i sig imorse vilekt jag inte trodde han skulle klara heller, men när jag kom hem mitt på dagen så hade han nog lyckats somna om brevid Micke i sängen och sovit sig kryare en stund, Så nu har han fått i sig lite "bra mat för magen" gubben min! Nu är han iaf lite piggare och mat har han fått i sig!
Uscha, man känner sig helt hjälplös när ens älskade lilla bebis inte mår bra!

Nej, nu ska jag tvätta bilen iaf! Så vi ses!
Sedan blir det nog en tidig kväll! Eller iaf en liten eftermiddagslur =)

Nej - biltvätt och kanske lite vaxningen väntar =)

Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0