Bjuder på en gammal favorit!

Vad är Politik!?

En 8-årig pojke frågade sin pappa.
-Vad är politik för något!?
Pappan svarade:
-Jo, det ska jag förklara för dig. Såhär är det:
När jag kommer hem med lönen, då är jag KAPITALISM.
Mamma, som bestämmer här hemma är REGERINGEN.
Farfar som ser till att allt är på sin plats och ser till att allt fungerar är FACKFÖRENINGEN.
Hembiträdet vi har är ARBETARKLASSEN.
Och alla har vi samma mål, att du och din lillebror ska ha det bra.
För Du är FOLKET och din lillebror är FRAMTIDEN.
Förstår du vad jag menar?!
-Nej, inte riktigt, svarar pojken, men jag ska sova på saken.

På natten blir han väckt av sin skrikande lillebror som har bajsat på sig.
Då går han till föräldrarnas sovrum för att väcka dem, men där finns bara mamman, och henne går det inte att väcka.
Han går då in till hembiträdets rum och där inne finns pappan som har sex med henne.
Utanför fönstret står farfadern som intresserat tittar på.
Alla är så upptagna av varandra att ingen märker pojkens närvaro, så han går tillslut tillbaka till sitt rum och somnar om.

På morgonen vid frukost säger grabben.
-Pappa, nu vet jag vad politik är för något.
Det är såhär:
KAPITALISMEN utnyttjar ARBETARKLASSEN,
FACKFÖRENINGEN tittar oberört på,
REGERINGEN föredrar att sova,
FOLKET är totalt ignorerat och
FRAMTIDEN, ja, den ligger i skiten!

HAHAHAHA .... =)

Kommentarer
Postat av: ♥ MAMMA JESSICA [18 år och mamma till Emilia 4 år]

Du har inte möjligtvis nå bra tips på nån bra sida som man kan lägga lite tidsfördriv på?

2008-09-16 @ 14:17:08
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: ♥ MAMMA JESSICA [18 år och mamma till Emilia 4 år]

haha och den där var grym ;D

2008-09-16 @ 14:18:33
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0