Snart dags för träning

Ikväll sitter jag som intruktörspinningcykeln! Det komma bli ett tufft pass-så ladda nu! *hehehe*
Själv är jag Laddad till tusen!
Funderade på att köra Pumpen direkt efter också men hinner inte hem med bilen till Sambo.
Så....det blir en skön träningsdag idag!

Annars är det lugna dagar här hemma....Ingen av oss lämnar Harry utom synhåll - LillGrabben min var ju och kastrerades i förra veckan, och i måndags tillstötte några lättare komplikationer....men ändock....jag blir riktigt rädd när det gäller mitt Allt♥
Iaf, Harry är en svår prick att försöka hålla lugn...själva ingreppet gick utan problem och Harry var jätte duktig både innan och efter, men som sagt - min lillgrabb är en glad kille och studsar gärna mer än en gång!
Så...en lättare blödning upptäckte jag i måndagsmorse, så då vi skyndade in till veterinären.
Men enligt henne var det ingen fara med honom och vi kunde återvända hem i lugn och ro, med tratt på i ytterligare en vecka och verkligen ta det lugnt för att slippa mer problem! Vi försöker undvika främmande också då Harry blir sååå glad att han bara inte alls kan ta det lugnt! Men snart så! =) 
Men som sagt - Harry är pigg som en lärka, tratten blir på till över helgen, den ytliga blödningen försvinner mer och mer för varje dag. Idag ser det jätte fint ut och Harry är bara så leds att inte få vara ute och springa! Han försöker hela tiden rycka åt sig något han vet att han inte får bara för att få till en jakt här hemma i huset. MEN inget som matte och husse går på ännu!
Istället för att hålla humöret uppe så kör vi lite inomhusträning av olika de slag, kontakt och andra lättare lekövningar och det är uppskattat!

En sak som får mig att vara lugn och glad är att Harry har inte fått några "symtom" efter kastreringen....alltså....jag var rädd att han skulle bli skvätten igen och lite halvrädd efter sövningen....Vilket han blev efter alla turer fram och tillbaka pga ögat...
Var rädd att all träning vi lagt ner nu i år skulle rinna ut i sanden...
Men han har som sagt inte visat på något sådant över huvudtaget! SÅ skönt!
Han har blivit samla gamla tokigroliga, helt galna "Harryman".

Men förstår ju och tror att mycket har att göra med hur vi (jag och micke) betedde oss innan och efter kastreringsbesöket. Vi var inte oroliga eller rädda och det kände nog Harry på sig! Han fick komma in och åka hem med en lugn matte och husse! 
Och vad gäller kastreringen så känns det bara bra! Eftersom jag inte får avla på min älskade lillgrabb så kändes kastrering som ett bra val - mindre stressmoment, inte samma revistänkande och istället få en hund som kan fokusera på annat än alla tjusiga tikar överallt! =)

OJ så långt...Nej...Tänkte bara på Er som undrat men som jag inte svarat på meddelandena - Sorry - men telefonen min tror jag är inne på sina sista kula!

Nej som sagt....middagen är förberedd:
En härlig älgköttgryta med hemmagjord potatismos - Mums!

Ska packa träningsbagen och sedan vänta in bilen för att ge mig iväg! TjoHej på Er! Sköt Er snyggt!

KRAMEN

Hörrni - JAG ÄR FORTFARANDE LIKA GLAD =)
Lite roligt är det att reta er och inte berätta nyheten...men det kommer, det kommer! Promiss u

Kommentarer
Postat av: Anonym

Yo! Ååå jag blir ju supertaggad när jag läser att ni tränar och tränar, kommer helt klart ner på ett pass bara jag kommer hem. Det känns som att jag enbart sväller. Blir ju ingen rutin på träningen häruppe. Antingen har man jobbat så man är aptrött, eller så är man sjuk, måste ta och skräpa mig nu! Tanka in lite bra musik på Ipoden och sen UT! Hoppas allt är bra! Kramar

2009-03-05 @ 16:57:16
Postat av: Anonym

Ja, det var ju jag som skrev. Och sen menar jag "ingen rutin på träningen härnere". Fjälelen har ju liksom alltid varit upp de. : )

2009-03-05 @ 16:58:08
URL: http://kulanda.blogg.se/
Postat av: Håsjö 261Golden

Vi fick med lugnande hem när Mixo kastrerats - det var jättebra,annars tror jag det varit ogörligt. Var gjorde ni ingreppet någonstans?

2009-03-06 @ 22:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0