Vecka 38..


Och nu önskar jag inget hellre än att få klämma ut lillklumpen i magen!
Allt är jobbigt nu, att andas, att gå...att få sig en hel natts sömn är just för tillfället helt omöjligt...
Sammandragningarna/Förvärkarna kommer allt jämnare och tätare nu!
Härom kvällen trodde jag nästan att det var dags - MEN tji fick jag... :-(
Som ni förstår så längtar man...!
Ska bli otroligt spännande att se vad det är för en typ som legat och ruvat där i magen i snart 9 månader!
...Tänk vad man tyckte det gick segt i början... Oron har man ju dragits med mer eller mindre hela tiden...

Det har som hela tiden funnits små mål man velat tagit! Följande typ..
- de 12 första veckorna...risken för missfall minskar...
- vecka 18 ... ultraljudet ... se att allt ser bra och fint ut!
- vecka 25 ... en liten chans att barnet skulle klara sig ifall det skulle bli en för tidig födsel.
- vecka 33 ... barnet är så gott som helt utvecklat och skulle antagligen kunna födas utan några större men.
- vecka 36 ... barnet är fullt utvecklat och det egentligen fritt fram att komma när som helst!

....Och nu då... vi är i vecka 38 - förstår ni...38 veckor har jag gått runt och burit på en annan människa, en liten knodd som kommer förändra våra liv för alltid!
Det är spännande!

Mitt besök hos barnmorskan nu i vecka 38 visade att barnet lagt och ligger i `startposition´ (vilket h*n redan gjort i vecka 36, men bra att h*n fortfarande ligger så...finns inte längre mkt plats att snurra runt på...)
Men iaf...barnet har sjunkit och därmed har magen blivit ganska låg jämnfört med för bara 2 veckor sedan...
Och just därför och med tanke på mina ganska kraftiga förvärkar så menade barnmorskan på att jag kanske inte går hela tiden ut... hmm... tror ni jag kommer bli snuvad på konfekten... I belive so!

Vi har också gått igenom lite inför förlossningen...
Vad känner jag inför smärtlindring!?
- Lustgasen - och självklart tänker jag inte har mer ont än vad jag behöver...`knarket´...here I come...om så är fallet!
Spricka eller får saxen användas..!?
- Ta fram saxen för fan!! Klipp!! (Hur najs skulle det inte vara att spricka ända ifrån Ystad till Haparanda om ni förstår vad jag menar! - Sax välkommet med andra ord!)
Amma!?
- Ja... vad fan ska jag annars göra med de här ömma sprängfyllda `säckarna´ som är mer blå (blåstrimmiga) än hudfärgade...

...haha...ja...jag kan förtälja MKT mer...men...nja...jag håller det för mig själv...
Så får ni helt enkelt vänta på ett bebisinlägg här på bloggen...eller ni andra, ett mms kanske ;-)

Nej hörni...nu har jag uppdaterat...det var ett tag sedan sist jag skrev...
Avslutar detta inlägg med en bild på två av mina guldbollar!


Får väl hoppas jag hinner med något fler inlägg innan nedsläpp... Eller NEJ....det hoppas jag inte! Vad mig bestäffar så `ploppar´ jag mer än gärna redan i helgen! ;-)

Kram på Er


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilken fin mage du har! Har sett fram emot uppdatering här och nu kom den!

Hoppas sista tiden med magen går bra och lycka till!

Kramar från Erica

2010-11-16 @ 18:45:34
URL: http://prikke.blogg.se/
Postat av: Sandra

=) Haha. Ja om de inte varit så långt så hade jag gjort det. ;)

Vad duktig du är. När man kommit sådär långt så är allt man gör bra! :D

Jodå de är bara bra. Snart har vi ett årskalas här hemma. Helt sjukt vad tiden går fort.



Hoppas de e bra med dig. Förstår din längtan. På slutet vill man bara att allt ska sätta igång. Så man kan få de lilla pyret i sin famn istället. Och sätta igång med allt de nya, i sitt liv.



Hoppas de kommer igång snart. Och känner du för de så skicka gärna ett mms när den behagat komma :D



KRamar

2010-11-16 @ 22:22:14
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Minnelli

hejsan svejsan!!

Drömde att ni fick barn i natt.. varför kan man undra?? Hoppas allt går bra för er när det väl är dags. Ryggbedövning är att rekommendera, då gör de bara lite ont när den lilla ska ut :)

Ha de bra

Kram!!!

2010-11-17 @ 08:19:19
Postat av: Theres

hihi från ystad till haparanda...så härlig kommentar..



måste säga att du har en väldigt fin mage :)

och du vet vad jag sagt när det gäller..

hoppas att allt är bra saknar er..

ska uppdatera jag med senare i helgen.. mycket som händer nu idag.. plus fick ett till anfall häromdagen så igår sov jag hela dagen..



KRAM på er!!

2010-11-19 @ 06:28:29
URL: http://lillasysteredstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0