Tankar och funderingar...

Jag borde egentligen ställa mig vid disken nu...för lilldonnan tog och sov vidare efter promenaden... Men istället hamnade jag här, hör och häpna!
Evigheter (i bloggvärlden) sedan jag kände suget efter att sätta mig ner och skriva ett inlägg. Men såklart har också tidsbrist varit en anledning till varför Bloggen helt enkelt blivit bortprioriterad! Tråkigt såklart samtidigt....eftersom det här ju är min dagbok, här kan jag gå tillbaka och hålla lite koll på vad som hänt i mitt liv.
Och nu är det inte bara mitt liv längre, ibland är det för mig helt otroligt att jag faktiskt är tvåbarnsmor! Två ungar och två hundar, familjen är komplett :-) ....ja, jag kan ju säga som så att det kommer dröja innan jag går runt gravid igen!! Förlossningen - gör ont utav bara helvetet....men med 9månaders träningsuppehåll pga jävulska foglossningar så är den en fjärt i rymden i jämförelse!

Jag kom igång ganska bra med promenader där när Lykke blev runt tre veckor, då började kroppen kännas någorlunda okej och fogarna kändes ganska stabila. Styrketräningen kände jag att jag ville vänta med tills jag kunde använda mig av hela kroppen.
....Och jag väntar fortfarande....
När Lykke var drygt 5 veckor så fick hon sin första JÄVULSKA skitjävla förkylning! Och den håller fortfarande i....och idag fyller mitt/vårt lilla hjärta 11 veckor! 
Med flera barn i familjen, där det är de som är äldre och därav dagisbarn, så går ju dessvärre inte förkylningar att komma ifrån... Det dras hem helt enkelt, hur nog man än är.
Men den här förkylningen hade kunnat undvikas, med enkla medel, såsom lite förnuft, logiskt tänkande och en smula respekt för andra.
Ja, jag tänker inte sticka under stolen med att jag under de här veckorna varit otroligt irriterad. I början RÄDD och jävligt förbannad!
Lykke har haft ganska stora problem med andning. Och att äta har gjort både henne och mig förtvivlad, frustrerad just pga andningen...
Vi har varit till läkare och vi har legat inskrivna på barn på sjukhuset. 
Och då är det bara Lykke jag hittills nämnt. Att jag dessutom åkte dit...på en jävligt elak bihåleinflammation med två spräckta trumhinnor och Zeke som också varit förkyld mer eller mindre i 5 veckor är ju en helt annan historia...men skiten går ju runt runt!!!
Men Zeke är så pass gammal att han vet att det går över och jag kan också ta min jävla förkylningen flera gånger om ifall jag kunde göra Lykke frisk med ett knäpp med fingrarna. Men riktigt så enkelt är det ju tyvärr inte. 
Hennes redan obefintliga immunförsvar är ju nu helt nerkört i botten...jag försöker amma, amma, amma...för att hon ska blir frisk och kry och stark som den lilla tjur hon var där när hon precis fyllt 5 veckor! 
Och Zeke är hemma från dagis... Ja...han är det kanske mest synd om! Den stackarn vill ju så gärna pussa och krama sin lillasyster med får bara höra 'vi måste bli friska först, annars går det bara runt runt'. Han får inte vara på dagis fastän det är bland det roligaste han vet. Springa av sig och busa med polarna. 
Snart fyller han år, (3 år blir min lilla guldklimp...) men hur skojigt är det när man inte kanske kan ta hem några på födelsedagsfirande för att lillasyster bör hållas undan från baciller! 
Det är snart jul också... Mycket folk i rullning... Jag håller bara alla tummar och tår att Lykke snabbt blir kvitt det sista nu och att hon blir stark och kry!!


Ja...som sagt, jag har varit otroligt irriterad, rädd...och arg...
En såhär liten tjej ska bara inte behöva bli så förkyld. Men vi hoppas att det nu börjat gå åt rätt håll!

Ett irriterat inlägg...måste faktiskt avsluta det lite gladare... :-)
...Vi är i husletarsvängen!! Vi har redan varit med i en budgivning, men valde att slänga in handduken tillslut då vi inte tyckte huset var värt de pengarna vi kom upp i.
Nu har vi hittat ett nytt och husvisningen är imorgon. SUPERLÄGE enligt både mig och min andre hälft! Så vi får se vad som händer och sker. Dock krävs en del renovering...men det känns skoj också. Att göra kök och badrum!! Tankar kring mitt drömkök går på högvarv! :-)

Som sagt - återkommer när vi har mer att bjuda på, i dubbelbemärkelse!
Förlossningsberättelsen ska ni också få ta del av...imorgon kanske?! ;-)

KRAM på Er!


Kommentarer
Postat av: sandrabergvall.blogg.se

Fy vad jobbigt :( Inte alls kul när dom blir sjuk någon av de små men extra jobbigt när det är en bebis. Och att ni var tvungen att bli inlagda. :( Jag håller alla tummar och tår att ni får bli friska hela gänget nu.
Svårt att njuta av bebistiden när man bara är sjuk och får oroa sig massor.
*stor kram*

Tycker för övrigt, som alltid, att du är så grymt duktig med din träning. Om jag ändå hade din disciplin. :)

Vad spännande med hus, hoppas ni hittar ett ni faller för och då också får. Är det villa eller gård ni är ute efter? :)

2013-11-13 @ 09:50:48
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men fy vad jobbigt! Hoppas det går över och ni alla får bli friska.

Jag är också rädd att Adam ska åka på något. Man läser precis överallt att alla sjuka.

Spännande med hus! Hoppas ni hittar något för det är underbart må jag säga! Vi trivs som tusan i vårt.

Och jag ser framemot förlosningsberättelsen, ja skrev precis min

2013-11-14 @ 16:33:21
URL: http://scrapbookbyjessica.blogspot.se/
Postat av: Lisa

Hallå där! Vad fort tiden går och vad länge sen det var vi sågs. Zeke, redan 3?? Fast det e klart Lill-Per blir ju också 3 snart.. Jisses, jisses. Hoppas ni blir friska snart!

2013-11-21 @ 09:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0