SEVEN POUNDS - Filmtips till Dig


Om Seven Pounds:

Ben jobbar som skatteutredare och är djupt deprimerad efter hans frus bortgång. Han har svåra skuldkänslor för de misstag som han begått i det förflutna. Han beslutar sig för att ta sitt liv, men innan han gör det så ser han till att hjälpa sju andra personer som hamnat fel i tillvaron och förändrar deras liv för alltid. Under tiden träffar han Emily, en vacker kvinna med hjärtproblem och blir förälskad. Hans planer blir mer dunkla och svåra att genomföra.

Betyg & Motivering:
Aldrig har en film berört mig så mycket.
Filmen är svår att få någon riktig klarhet i MEN griper ändå tag i en och släpper inte för en sekund.
Will Smith har under det senaste året kommit att bli en av mina absoluta favorit skådespelare.
Alla hans senaste filmer har berört mig på ett eller annat sätt och Seven Pounds var inget undantag.
Jag satt som försenad i soffan och ville inte missa någonting.
Allt var så hemskt - men vackert på samma gång...
Sådana filmer som denna är ett sätt för en själv att släppa alla spänningar och bara låta det brista.
Så utav mina 5 Movisar är detta en KLAR FEMMA.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för recensionen, den vill jag också se =) fastna för den när jag såg trailern för den..

2009-01-31 @ 16:44:26
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0