Lördagkväll..

Sambo håller just i detta nu på att tända upp grillen och snart blir det sommarens första burgare. Hittills har det bara grillats grönsaker, kött och kyckling...dags för en redig hamburgare! Ska blir riktigt gott iaf.
Sedan blir det nog en promenad ner till sjön för att försöka få lite bilder på hundarna....inte det lättaste....iaf inte på Mynta då hon tvärvägrar vara med när kameran är framme. Harry däremot - poserar som bara den :)
De är roliga mina små fyrbenta, helt olik varandra....och vilka bus de hittar på....
Sedan kan ju det vara mer eller mindre roliga förstås... Busen alltså... :)

Ja, i måndags var sista gången på vår nybörjarkurs i agility, tråkigt....men vi hoppas på fortsättningskurs så snart som möjligt!
Sista gången hade de byggt upp en bana.....JA....en bana....hur tror ni det gick - Nja, just det....ganska som väntat faktiskt!
Ruskigt nervös så ställde vi upp oss.
Är faktiskt stolt över Harry för att starten har vi fått ordning på, även om vi håller med Victoria att starten får man aldrig sluta träna på. Stillasittandet/ståendet/liggandet!
Harry sitter - tycker jag känns bra! Funkar både för honom och mig.
Banan bestod av mycket hopp, någon tunnel, balansbommen, samt var däcket med på ett hörn - vilket VI missade båda gångerna :(
Andra gången trodde jag vi skulle ta den, Harry kom in rätt, men jag tror jag vred mig för snabbt och var för säker på att det skulle gå... fy på mig.
Balanshindren är inga som helst problem för Harry, Han älskar verkligen balanshindren! Jätte roligt att se. Ingen som helst antydan till rädsla inför gungan - känns super skönt! *pepparpeppar*

Banan nedan


MEN - AGILITY ÄR SKIT ROLIGT!!! :)
Harry verkar tycka att det hela är riktigt skoj, det är bara det att han har svårt att hålla fokus hela tiden, så nu är det FOKUS vi ska nöta och nöta....testa olika varianter för att få honom att förstå att man inte kan göra avstickare på banan :) Min lilla pissapa♥
Film finns faktiskt...MEN den är klippt....så ni bara få se några fel och inte ALLA! ;)

Nybörjare heter det ju faktiskt !!

Ja...nej....nu skriks det från grillen! Mat på G!
H U N G R I G är jag ;)

Imorgon kommer förhoppningsvis film på den helt ....ja....helt skogstokiga men underbara Mynta! :)

Kram och Hej på Er

Kommentarer
Postat av: Ida

Hallå där!!

Nu är jag på väg österut!!

Hoppas du är där nu då....

Å att du hänger med på någe pass....

2009-07-05 @ 21:08:41
URL: http://www.idaingemarsdotter.se
Postat av: Anonym

Jaså det VAR du?! Jag tyckte att jag kände igen bilen, men var inte säker : ) Yes, var hemma på en snabbsväng så nu är jag tillbaka i fjällen igen. Men på måndag kommer jag hem igen, då ska vi planera för bröllop!

Kramar!

2009-07-07 @ 10:14:37
URL: http://kulanda.blogg.se/
Postat av: Victoria

...dags att uppdatera Eleonore :D jag väntar :D

2009-07-09 @ 10:02:48
URL: http://virred.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med föregående! :) Det är dags för uppdatering! :) Film på skogstokig Mynta till exempel? :)

2009-07-10 @ 09:20:01
URL: http://esisters.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hejhej!

Tack för din hälsning. Vad roligt att du hittat till min nya blogg och kul att du gillar bilderna jag tar :)



Jag har varit inne på din sida och tittat på dina kort på Harry och det syns verkligen att de är syskon, precis samma ögon och samma blick :)

Kul att ni har börjat med agility, han kommer säkert att älska det precis som Spicy ;)



Vad söt Mynta är, jag är också sugen på en sheltievalp. Vi funderar på att ev ta valpar efter Spicy och isåfall behålla en :)



Många kramar från oss

2009-07-11 @ 20:56:49
URL: http://ladyinash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0