Vår och ljusare tider!

Sitter nu här i soffan...kikar på `Cougar Town´ och ska försöka mig på ett någorlunda normalt inlägg...med text... (mycket trevlig serie btw... har inte tittat på den förut...utan satte mig som sagt bara en stund för att ladda upp inför middags bestyren...jaja....sent...som vanligt... Men iaf...bra serie!)
I helgen har det inte hänt speciellt mycket...Myntas födelsedag i torsdags firades som tidigare nämnt med ett besök på Domsjö veterinärpraktik. Så tårtan spisades idag...och detta under loppet av bara några sekunder! wow vad den tjejen kan äta säger jag!
Men som sagt... Domsjö veteriärpraktik...Ultraljud skulle göras för att de skulle kunna utesluta både det ena och det andra!
Mynta hade nämligen väldigt mycket för höga gallsyrevärden när blodprovet togs och därför ville vår veterinär som sagt kika upp detta. Men ultraljudet visade inget konstigt på magsäcken, den såg hel och fin ut. De gick igenom hela buken och märkte inget konstigt som spiken orsakat.
Men de märkte något på levern, dock inget stort...men ändock någonting...
Vad detta på levern var för något kunde vi inte få något riktigt bra svar på...men spiken hade inget med detta att göra...
(Mitt eget icke läkarmässiga utlåtande lyder som så...att jag tror att all medicin hon ätit efter spiken gjort detta...men vad vet jag! Jag blir bara lugn och glad om jag vet att allt är bra och att det inte är någon fara med min lilla prinsessa!)
Nu har hon iaf...ny medicin...och nytt foder...allt för att levern ska bli så bra som möjligt!
Nu ska jag inte skrämma upp er...det räcker med att jag varit orolig! Men vår veterinär (som förövrigt är hur bra och trevlig  som helst!) har lugnat ned mig, sagt att det inte är något allvarligt som vi ska behöva oroa oss över!

Jaha...annars...vad har hänt...Mynta har ...som jag redan skrivit ovan...haft tårtkalas tidigare idag... smarrigt värre...och den försvann i ett naffs...5 sek!
Min glupska lilla gris!

Det har vart väldigt torftigt med vad hundträning heter...
För det första så har det varit så upp och ned med Mynta och detta har gjort mig så orolig.
Och sedan har jag jobbat väldigt mycket på slutet.. På Telia, jag trivs som fisken i vattnet och hoppas verkligen på en ljus framtid!
Det är alltid trevligt med jobb - vilket också resulterar i mer pengar på fickan...och då finns ju möjligheten att slänga fram kortet när man känner för det och inte behöva räkna slantarna hela tiden.
Det har blivit mindre på Ica nu på slutet också, men detta beror ju på att jag jobbat väldigt mycket på annat håll...men i helgen fick jag dock åter sätta mig i bilen och åka mot Husum för att jobba. Det gick bra. Många trevliga kunder...men vissa stolpskott...fatta...det är jävligt irriterande med kunder som bygger berg på kassabanden och resultatet blir antingen att jag som kassörska får alla varor över mig eller att varor rasar in som inte ska rasa in...
MEN...för att återgå till hundträningen...
Jag tog med mig klickern, en näve hundgodis och stängde in mig och Harry i vardagsrummet för lite kvalitetstid.
GUUUUUUUUD vad han var taggad!!! Det var skitkul och nu måste jag verkligen ta mig i kragen och fortsätta...
Mynta hajade ju detta med klickern väldigt snabbt som valp...men sedan har jag vart lat och hon har tappat farten...men det syns att det finns där!
Keep on helt enkelt!

Jag längtar så efter vår och bara vägar nu....Skogspromenader...(det är mysigt under vintern också...men fan så omöjligt när det är flera meter snö som man ska pulsa sig igenom!) Jag längtar efter vår och det står jag för!
Min stora längtan efter vår och sommar kan ha att göra med det otroligt konstiga väder denna vinter bjudit på...kallt som satan eller så nederbörd med 7 meter snö!

Nej...fasen...klockan är mycket och maten lagas ju inte av sig själv...så bäst att lyfta på röven och göra någon nytta.

Ska vi göra en deal!? Om jag blir bättre på att skriva här i bloggen...blir ni bättre på att kommentera då!?
(Jag vet att jag är värdelös på det också...ska bli bättring där med!!)

Nu maten.... Till Er säger jag Kram & Puss och på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0