Måste börja uppdatera

Om inte för Er skull så för min egen!!! Här kan jag ju gå tillbaka och hålla koll på utveckling och vad som ungarna/hundarna och jag själv med för den delen, tar oss för! 
Sedan att det ibland kanske blir underhållande för Er är bara ett plus i kanten!
Eller helt enkelt  superjävla mega tråkigt (för er som inte har barn och ser tjusningen av att ens barn gör något nytt för första gången! Hör liksom inte inte...det är min blogg och jag får yttra mig liksom lite som jag vill...)

Så... En snabb uppdatering om läget just nu... 
Zeke... har kommit in i en period där han hellre vill vara hemma än åka en sväng på dagis och leka... Nu ät han ju för väldigt sällan då vi är hemma och han får välja lite själv. Men ibland kan det vara bra för honom att få lite annan stimulans än det vi kan ge honom. Samt träffa sina vänner.
Lykke...vid 13 veckor vände hon sig från mage till rygg första gången...
Vid 15 veckor från rygg till mage.... Nu är hon alltså 6 1/2månad och vända sig är som ni förstår inte något större bekymmer... Hon rullar för fullt med andra ord.
Börja krypa har hon däremot inte gjort...och jag känner personligen lite panik över det då Zeke vid 7 1/2 månads ålder stod och gick med gåstolen FRAMFÖR sig. 
Haha, hon tar det lugnare här i livet än storebror ;-)
Men med det sagt betyder det inte att hon inte tar sig dit hon ibland vill... För hon backar för fullt! Vips så lade man ner henne i köket och hips som haps så är hon ute i hallen...
Hon har börjat sova i egen säng... Runt 4-5mån... Men upp och amma emellanåt. Dock blir hon ibland kvar i vår säng då jag helt enkelt somnar ifrån och ...ja...vi sover...
Smakportioner har vi börjat med... Allt ser lika vidrigt ut... Så vet inte riktigt vad som är en höjdare... Hon får i sig lite mera och mera för varje gång iaf.
Välling... Tvärnek där tyvärr.
Ersättning likaså...
Vilket betyder att jag helt enkelt få vakna med en två/tre timmars mellanrum varje natt för att ge henne mat. Nödvändigt... Säkert inte alls... Men det får henne att somna om ganska på en gång, vilket betyder att jag också gör det...
Hellre det än jävlas med att upp och lirka med vatten/napp/stå och gå halva natten!

Harry och Mynta... De mår väldigt bra!
Och de är superglada... Därför att...

VI KÖPT HUS!! 
 
Japp, Inflytt sker den 1juni! Det känns otroligt bra och vi längtar allihopa!

Tror jag stannar här... Det får inte bli för mycket första gången...
Men som sagt... För min egen skull så ska jag inte dröja lika länge till nästa gång!

Kram och hej på Er








Kommentarer
Postat av: Ida

Vad roligt att du är tillbaka på din mysiga blogg igen :)

2014-04-06 @ 07:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0