Cementkalas....

I väntan på lite myspys framför tv.n
Ja...vad har hänt och vad har inte hänt...
Vi är så inne nu i allt som ska ordnas inför flytten och det ena med det andra!

Imorgon blir det nog en snabbvisit till veterinären...mycket bara för att titta upp Myntas eksem på tassarna....Micke däremot tycker att jag överdriver...men jag vill vara på säkra sidan och tar därför ett besök för mycket!
Ja...men varför kallas jag annars för hönsmamma!? Mina hundar är mitt allt!
Sedan har ju Mynta lekt cementgubbe idag också....lillfan!!!....Som tur var så duschades det egentligen av innan hon ens fått det på sig...men ändå...
Hon har alltså klivit på nylagt cementgolv...Hon stack en sväng innåt mot gården här hemma och skulle hälsa på min pappa som håller på och bygger om ladugården...och Mynta är ju som inte som andra hundar....hon vill ju mer än gärna bli smutsig och gärna så mycket som det bara går...och låt oss säga att....Hon lyckades!
Jag var inte hemma och slapp därför se hela kalaset....men en något irriterad sambo hittade jag hemma i duschen när jag kom hem....tillsammans med en liten Myntis! :)
3ggr stod Micke och sköljde och tvättade bara för att vara på den säkra sidan....cement är ju faktiskt lite frätande...kanske heller inte så lite.
Men nu är hon så ren hon bara kan bli och ingen som helst antydan till cement finns kvar på lillskiten!
Så det var iaf av lika snabbt som det kom på som tur var!
Mitt lilla Hjärta!
Dirket när jag hörde cement fick jag ju hjärtsnurp när jag landade här hemma!
Men det lät alltså mycket värre än vad det var!
MEN....eftersom eksem finns på baktassarna så känns det som om ett veterinärbesök för att titta upp det vore på den säkra sidan!
Dock gör vi ju redan det som ska göras.... Hellosan, hydrokortison och absolut inga `bita bort hår på tassarna fasoner´
Hydrokortisonet började vi med idag och hoppas att det ska ge resultat inom en snar framtid!
Ont har hon inte...och galnare än något annat är hon....så vi är inte oroliga!

Nej....nu är det film och sedan blir det natten! Trött är jag....vet inte vad det beror på....
Jag måste ladda om...BodyPump imorgonkväll igen! Tungt och Skoj!

Ha en trevlig kväll alla!
Kramen

Kommentarer
Postat av: Sandra

Va fint du gjort de på bloggen :) med headern.. höstfint så de hete duga ;)

2009-09-17 @ 19:41:28
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Carina

Men stackars lilla lillfan!! Huvva,inge bra att leka i cement!

Men va kul att ni äntligen hittat boende =D GRATTIS GRATTIS!!!

Vem vet,ja kanske kommer på besök nån gång ;) Övik är en mysig stad..

Sköt om dig/er nu & ha en fortsatt trevlig helg.. Kramizar

2009-09-19 @ 20:09:56
URL: http://cinahsspace.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ååå Ellen, du nästan måste gå ut på byn och ta lite kort på den i höstskrud och skicka till mig! Jag längtar efter Håsjö nu : )

När TUSAN ska ni flytta och vart?! Övik?!



2009-09-21 @ 18:02:42
URL: http://kulanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0