kanse suvsuten säder..

vill ni blir uppdaterade om läget!?
...Älgjakten gick iaf av stapeln i lördags...för vårt jaktlag...
Och...nog blev det en 7-taggare på vårt pass! :)
Morgondagen består av styckning hela dagen...blir bra det också...om vädret håller i sig!

...Men redan i fredags, påväg mot jobbet så tog jag första älgen...med bilen!
Ko med två kalvar kommer rusandes ut ur skogen och en kalv tillsammans med kon hoppas rätt ut i vägen!...
Första reaktionen blev ju såklart tvärbroms...ser att kon vänder tillbaka in mot skogen igen...men kalven fortsätter...och ser då att...det är läge att börja gasa! Sååå med foten tung på gasen och med bilen på fel sida vägen så lyckas jag slippa få kalven rätt upp på motohuven och in i framrutan...utan får nu den bara i höger bakdörr!
Ibland blir man impad över sig själv när man lyckas hålla sig kall...Hade jag fortsatt bromsa hade jag haft älgen i knät! Och där hade den gjort mer skada än den gjorde på höger bakdörr kan jag ju meddela!
Sedan var det ju bara att försöka få kontakt på mobilen för att kunna ringa och larma! Och med en förbannad min som breder sig över mitt ansikte...eftersom jag lyckats med att buckla till både på fram och bakdörr!
Men...som sagt...bättre det ändå!
Jag fick tag i jägarna som höll till där och jagade och visade ut olycksplatsen för att de skulle kunna spåra och se läget med kalven och de fick fatt honom ganska snabbt med hjälp av duktiga hundar!
Men såhär i efterhand så tänker man på vilken tur man ändå hade! Hade man inte handlat snabbare så hade det kunnat gå mycket värre! Och jag är glad att det inte var kon jag träffade! Hon hade gjort bra mycket större skada!
....Nja....det var allt om det!....

Har varit och tränat ikväll...seg som fan är jag :(
Förhoppningsvis är det pga de tidiga mornarna och långa dagarna...JAG SKA HÅLLA MIG FRISK!

Nja...jag är som sagt `shleten´...så jag tror jag ska mysa ner mig i sängen med en varm kopp te och somna gott till en film! :) Vad tro!?

Lite uppdatering blev det iaf...jag lovar att återkomma med höstbilder inom kort!
Kramar

(vad tycks föresten om den nya layouten!?...)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men fy.. Vilken tur att de gick så bra som de gjorde. Och att du höll dig kall!!



Som sagt. Hellre bilen än du!! Matriella saker går alltid att fixa eller bytas ut.. Inte du..



Var rädd om dig nu!!



Kram.



P.s Layouten är jättefin!! :) Så höstig :)

2009-09-23 @ 13:48:02
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Anonym

layouten är kanon!

2009-09-25 @ 06:43:17
Postat av: Maria

Den är fiiiin!

2009-09-28 @ 13:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0